Sposoby płatności
1. Na czym polega?
Klienci płacą za świadczone usługi dystrybucji według cen i stawek opłat właściwych dla danej grupy taryfowej określonej w Taryfie.
Rachunki wystawiane są na podstawie:
- Rozliczenia dokonywanego w okresach rozliczeniowych ustalonych w Umowie o świadczenie usług dystrybucji
- Na podstawie wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.
- Na podstawie odczytu dokonanego przez pracownika Stoen Operator lub przez klienta.
- Terminy odczytów wskazań licznika ogłaszane są przez Stoen Operator w zawiadomieniach wywieszanych w widocznych miejscach.
Nie chcesz się martwić się o terminy opłat? Wypróbuj polecenie zapłaty!
Dlaczego warto:
Rachunki zawsze będą opłacane w terminie, ponieważ to Stoen Operator pilnuje terminów płatności oraz wysyła polecenie pobrania opłat z rachunku klienta zgodnie z terminem wskazanym na fakturze.
Jednorazowe wyrażenie zgody uwalnia od konieczności samodzielnego dokonywania opłat w banku, czy na poczcie
Klient może kontrolować wysokość opłat, gdyż nadal przynajmniej 14 dni przed terminem płatności będzie otrzymywał faktury, jedyna zmiana to adnotacja na fakturach o automatycznym regulowaniu opłat.
2. Dlaczego warto?
Rachunki zawsze będą opłacane w terminie, ponieważ to Stoen Operator pilnuje terminów płatności oraz wysyła polecenie pobrania opłat z rachunku klienta zgodnie z terminem wskazanym na fakturze.
Klient może dysponować środkami na swoim rachunku, aż do dnia terminu płatności.
Klient może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, a także w dowolnym czasie zrezygnować z usługi.
W zdecydowanej większości banków polecenie zapłaty jest bezpłatne.
3. Jak uruchomić usługę?
Wystarczy wypełnić druk:
Deklaracja zgody - firmy
Deklaracja zgody - osoby fizyczne
Wcześniej dobrze jest sprawdzić czy bank, w którym klient ma konto należy do Porozumienia Międzybankowego w sprawie stosowania Polecenia Zapłaty.
Ważne, aby:
- Deklarację wypełnić w dwóch egzemplarzach, gdyż jeden z nich zostaje w Stoen Operator drugi natomiast przesyłany jest przez Stoen Operator do banku klienta.
- Złożyć podpis identyczny z kartą wzorów podpisów złożoną w swoim banku
Wypełnioną deklarację można:
- przesłać na adres: Stoen Operator Sp. z.o.o., ul. Nieświeska 52, 03-867 Warszawa z dopiskiem "Polecenie Zapłaty"
- zostawić w Biurze Obsługi Klientów - Dystrybucja ul. Rudzka 18 w Warszawie
Usługa jest aktywna w ciągu 14 dni roboczych od daty dostarczenia deklaracji do Stoen Operator
4. Rezygnacja z usługi
Chcąc zrezygnować z usługi należy wypełnić formularz odwołania zgody oraz wysłać na adres Stoen Operator Sp. z.o.o., ul. Nieświeska 52, 03-867 Warszawa z dopiskiem "Polecenie Zapłaty" lub złożyć w Biurze Obsługi Klientów - Dystrybucja ul. Rudzka 18
Odwołanie polecenia zapłaty - firmy
Odwołanie polecenia zapłaty - osoby fizyczne
5. Regulacje prawne
24 X 2012 zmiany w obsłudze Polecenia Zapłaty:
- Zmiana pojęć - płatnik i odbiorca w miejsce dotychczas w nomenklaturze bankowej funkcjonowały pojęcia: dłużnik i wierzyciel.
- Możliwości odwołania najbliższej niezrealizowanej płatności w formie polecenia zapłaty (odwołanie polecenia zapłaty) na podstawie dyspozycji płatnika, złożonej najpóźniej na jeden dzień roboczy przed terminem płatności.
- Możliwości złożenia przez płatnika dyspozycji zwrotu polecenia zapłaty w terminie:
- 8 tygodni (tj. 56 dni kalendarzowych) od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego płatnika – w przypadku, gdy płatnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca działalności gospodarczej lub
- 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego płatnika – w przypadku pozostałych płatników - Możliwości realizacji poleceń zapłaty bez ograniczeń kwotowych.
Na czym polega?
Poczta Polska to gwarancja bezpieczeństwa Twoich wpłat.
Opłat za rachunki z tytułu korzystania z usługi dystrybucji w Stoen Operator można dokonywać z preferencyjną prowizją 1,75 zł w placówkach Poczty Polskiej.
Przypominamy także, że:
- prowizja 1,75 zł jest pobierana tylko od wpłat dokonywanych na oryginalnych blankietach Stoen Operator, od wpłat dokonywanych na innych drukach pobierana jest prowizja aktualnie obowiązująca na Poczcie (2,50zł)
- jeśli pracownik Poczty nie może zeskanować kodu kreskowego z blankietu opłat, ani odczytać i wprowadzić ręcznie do komputera cyfr zamieszczonych pod kodem kreskowym, wtedy od wpłaty pobranej na podstawie takiego blankietu Poczta pobierze obowiązującą aktualnie prowizję (2,50zł). Trudności ze skanowaniem kodu mogą wystąpić w przypadku zniszczonych blankietów.
1. Na czym polega?
BluePay to sieć płatności gotówkowych
Możliwość opłat gotówką na oryginalnych blankietach za rachunki za usługi dystrybucji Stoen Operator.
Prowizja 1,99 zł
2. Gdzie można płacić?
W punktach, w których znajdują się terminale oznaczone nazwą BluePay - w salonikach prasowych Kolporter, w mKioskach Aspiro, salonach Mediaexpert, elektromarketach Avans, na terenie Warszawy i całego kraju.
3. Potwierdzenie płatności
Potwierdzeniem płatności dla Klienta jest paragon. Płatność księgowana jest w Stoen Operator z datą jej dokonania (tą samą, która jest na paragonie). Na koncie Klienta środki są widoczne w czasie n+2 (np. przy wpłacie dokonanej w środę pieniądze będą na koncie w piątek), dlatego chcąc potwierdzić dokonanie płatności należy mieć przy sobie paragon.
4. Bezpieczeństwo
BluePay ma status Krajowej Instytucji Płatniczej i podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, co gwarantuje bezpieczeństwo dokonywanych transakcji.
Z płatności BluePay można korzystać od 01.04.2014.
Na czym polega?
Możliwość opłat za rachunki z tytułu korzystania z usługi dystrybucyjnej w Stoen Operator.
Mokotów: Modzelewskiego 27 poniedziałek–piątek 10:00–17:00 Przystanek „Smoluchowskiego” Linia nr 165, 174, 218, 365
Wola: Płocka 35 poniedziałek–piątek 10:00–18:00 Metro „Płocka” Przystanek „Metro Płocka” Linia nr 10, 11, 13, 26, 27
Wawer: Korkowa 96 poniedziałek, środa, piątek: 10:00–18:00 wtorek, czwartek: 8:30–16:00 Przystanek „Potockich” Linia nr 115, 173, 305, 402, 520
Opłata kartą oraz gotówką (w przypadku gotówki na oryginalnych blankietach) bez prowizji. Potwierdzeniem płatności jest paragon.
Klienci, którzy nie posiadają oryginalnych blankietów mogą dokonać wpłaty pod warunkiem, że będą w posiadaniu niezbędnych danych do wpłaty. Dane jak poniżej powinny być zapisane na kartce papieru, którą wystarczy podać kasjerowi w punkcie płatniczym.
Dane niezbędne do dokonania wpłaty:
- dane wpłacającego (imię i nazwisko i adres)
- numer rachunku bankowego i nazwa odbiorcy (bezwzględnie wymagane dane)
- numer faktury lub wskazanie czego dot. należność, adres punktu dostawy energii elektrycznej (jako tytułem wpłaty)
- kwota do zapłaty (bezwzględnie wymagane dane)
Potwierdzeniem wpłaty również jest paragon.
Z uwagi na brak dostępu do systemu bilingowego uzyskanie powyższych informacji w punkcie płatniczym nie jest możliwe. Wpłaty dokonane w punktach płatniczych widoczne są na koncie Klienta w ciągu 2 dni od daty wpłaty.
W punktach płatniczych nie są dokonywane zwroty nadpłat.
W celu zwrotu nadpłaty Klient powinien skontaktować się korespondencyjnie lub osobiście z BOK w Stoen Operator.